Seulas Bicara

Blog ini dibina untuk menyempurnakan tugasan yang diberikan khas untuk kursus SKMM1043 Cerpen Melayu yang dinilai oleh pensyarah kursus ini iaitu Dr Mawar Shafei. Tugasan ini melibatkan pelajar-pelajar Tahun 1 daripada Pusat Pengajian Bahasa, Kesusasteraan dan Kebudayaan Melayu, Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, Universiti Kebangsaan Malaysia bagi sesi 2009/2010. Blog ini bertujuan untuk memberi pendedahan dan pengetahuan tentang biografi seorang sasterawan negara iaitu Datuk A. Samad Said. Konsep latar yang digunakan pada blog ini berdasarkan cerpen beliau iaitu Panorama yang juga bersesuaian dengan sikap beliau yang suka mengembara.
Melalui blog ini, segala maklumat yang berkaitan dengan kehidupan dan pengalaman hidup serta karya-karya yang dihasilkan oleh A.Samad Said disatukan dan boleh dicapai oleh sesiapa sahaja yang berminat untuk mengenalinya.
Beliau merupakan seorang Sasterawan Negara yang banyak menyumbang kepada perkembangan dan kemajuan dunia sastera negara sejak awal pembabitannya dalam penulisan sastera ini.

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Seulas Bicara"

Catat Ulasan